فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز

شرکت نیتریک ایران از معدود مجموعه هایی می باشد. که فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز را به صورت گسترده در سراسر کشور انجام می دهد. این شرکت با دارا بودن سابقه ای طولانی در امر فروش اسید نیتریک 57 درصد ، جزو برترین تامین کنندگان برتر این محصول می باشد. و تامین کننده عمده مواد اولیه بسیاری از کارخانجات و صنایع و تولیدی های مصرف کننده اسید نیتریک می باشد.

این شرکت اسید نیتریک مورد نیاز کارخانجات و تولیدی های مرتبط را با نازلترین قیمت موجود در بازار تامین می نماید. و با دارا بودن شعب و انبارهای متعدد در سطح کشور توانایی ارائه این محصول را در بسته بندی ها مختلف به صورت عمده و خرده دارا می باشد. این مجموعه با دارا بودن امکانات حمل و نقلی و لجستیکی ، این امکان را به مشتریان می دهد.

تا در هر شرایطی و در هر زمان از سال ، اسید نیتریک مورد نیاز خود را با هر مقدار دلخواه از شرکت نیتریک ایران خریداری نمایند. قابلیت ارسال به صورت فله ای و خرد به تمام نقاط ایران از دیگران مزایای خرید اسید نیتریک از این شرکت می باشد. همچنین محصول ارائه شده توسط این شرکت ، اسید نیتریک 57 درصد شیراز بوده و از بهترین کیفیت و خلوص برخوردار می باشد.

با توجه به موارد ذکر شده ، شما مشتریان و خریداران محترم می توانید. جهت اطلاع از بروزترین قیمت موجود فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز با کارشناسان شرکت نیتریک ایران در بخش فروش در ارتباط باشید. و از مشاوره و راهنمایی های آنان برخوردار شوید.

 

 

فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  و معرفی اجمالی آن

در این قسمت از مطلب فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  می خواهیم به معرفی اجمالی این محصول بپردازیم. اسید نیتریک یک تریکب شیمیایی با فرمول مولکولی HNO3  بوده و داراهای نام های شیمیایی از قبیل جوهر شوره می باشد. این ماده یک نوع اسید معدنی قوی و بدون رنگ می باشد. . در صورت نگهداری طولانی مدت با مرور زمان ، تجزیه شده و به اکسیدهای نیتروژن و آب تبدیل می شود و رنگ ان نیز رفته رفته زرد تر می گردد.

اسید نیتریک در حالت خالص در دمای -41.6 درجه سانتی گراد ذوب شده و به شکل مایعی بدون رنگ در می آید. این ماده در برابر حرارت و تابش نور ، حساس بوده و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت و تابش نور ،  رنگ آن از زرد تا قرمز مایل به قهوه ای تغییر می نماید. و تغییر رنگ آن بر اساس واکنش تجزیه ای زیر می باشد.

 

4HNO3 → 2H2O + 4NO2 + O2

به علت فرآین تغییر رنگ اسید نیتریک در برار حرارت و نور ، آن را درون ظرف های تحت فشار کنترل شده و غیر قابل نفوذ در برابر نور نگهداری می نمایند. این ماده در ترکیب با آب قابلیت احتراق داشته و محصول حاصل از آن آزئوتروپی را ایجاد می نماید. که دارای نقطه جوش 121.9 درجه سانتی گراد بوده و شامل 68.7% وزنی ، اسید نیتریک می باشد.

اسید نیتریک موجود در بازار غالبا دارای درصد خلوص 57% می باشند. ولی نمونه های خالص آن دارای درصد خلوص 68% هستند. این ترکیب درای نقطه جوش 120.5 درجه سانتی گراد در فشار یک اتمسفر بوده و درای دو شکل هیدراته می باشد. به غلظت های بیشتر از 86% درصد از آن اسید نیتریک دود قرمز و به غلظت های بیشتر از 95% آن اسید نیتریک دود سفید گفته می شود. که از آن ها در سوخت راکت ها استفاده می نمایند.

 

آشنایی با تاریخچه اسید نیتریک

در ادامه مبحث فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  می خواهیم به بیان تاریخچه این ترکیب شیمیایی بپردازیم. اسید نیتریک به دلیل خواص شناخته شده ای که دارد. از قرن شانزدهم میلادی برای جدا کردن طلا از نقره مورد استفاده قرار می گرفته است. در گذشته نیز اسید نیتریک را از شوره استحصال می نمودند. به این صورت که زاج یا همان سولفات آهن را تحت گرمای شدید با شوره واکنش می دادند.

این روش تولید حاکی از خالص بودن شوره می باشد. در ادامه به ترکیب این دوماه مقداری آهک و ماسه اضافه می نمودند. و ترکیب حاصل را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریختند. و آن ها را در کوره آهک پزی قرار می دادند. و تا اندکی مانده به درب ظرف ، آن ها را در خاکستر یا خاک ، جهت جلوگیری از ترک برداشتن شیشه و پخش یکنواخت گرما ، قرار می دادند.

از درپوش ، ظروف نیز لوله هایی خارج می شدند که در سکوهایی خارج از کوره به ظروف دیگر متصل بودند. در آغاز فرایند از حرارت کم و معتدل جهت خشک شدن ماده خام درون ظروف استفاده می کردند. وسپس رفته رفته بر میزان حرارت می افزودند. تا تمامی گازهای حاصل توسط آب تبلور نمک ها از درون ظروف خارج شوند. و با تغییر رنگ ماده مورد نظر به رنگ مد نظر توسط فرآیند تقطیر ، به تدریج از میزان حرارت کاسته می شد.

 

این روش توسط گلاوبر ابداع و شرح داده شده است. این فرآیند تا آغاز قرن هجدهم ، تنها روش برای بدست آورن اسید نیتریک بود. انگلیسی ها و هلندی ها نیز تا مدت های زیادی از این فرآیند جهت تولید اسید نیتریک بهره می بردند. ولی در کشور فرانسه فرآیند آلومین جایگزین این روش برای تهیه اسید نیتریک گردید.

 

فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  و آشنایی با ویژگی های شیمیایی و فیزیکی آن

حال می خواهیم به معرفی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اسید نیتریک برای فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  بپردازیم. با توجه به این که اسید نیتریک ، یکی از موا شیمیایی پرکاربرد در صنایع و تولیدی های مرتبط می باشد. لذا آشنایی با ویژگی های این محصول ، کمک شایانی به خریداران و مصرف کنندگان در جهت افزایش آگاهی و ایمنی و راندمان تولیدات می نماید.

همچنین ، مصرف کنندگان جهت افزایش بهره وری و ارتقا سطح ایمنی می بایست اطلاعات دقیقی از خواص این محصول در اختیار داشته باشند. لذا در جدول زیر به ویژگی های مهم شیمیایی و فیزیکی این ماده جهت فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  اشاره شده است.

 

 

عنوان یا مقدار ویژگی و خواص
اسید نیتریک ، جوهر شوره ،

اسید ازوتیک ، هیدروژن نیترات

دیگر نام ها
HNO3 فرمول شیمیایی
حداقل 53 درصد

حداکثر 65 درصد

درصد خلوص
به صورت مایع شفاف و بدون رنگ شکل ظاهری
۶۳٫۰۱ g mol−1 جرم مولی
1.5129 g cm-3 چگالی
−۴۲ درجه سلسیوس (−۴۴ درجه فارنهایت؛ ۲۳۱ کلوین) دمای ذوب
۸۳ درجه سلسیوس (۱۸۱ درجه فارنهایت؛ ۳۵۶ کلوین) دمای جوش
کاملا محلول در آب انحلال پذیری درون آب
-207 kJ·mol آنتالپی استاندارد تشکیل
2031 شماره UN
231-714-2 شماره EC
7697-37-2 شماره ثبت CAS

 

 

روش های تولید اسید نیتریک

در این بخش از مطلب فروش اسید نیتریک 57 درص شیراز  می خواهیم روش های تولید آن را بررسی نماییم. در حال حاضر برای تولید صنعتی اسید نیتریک ، از آمونیاک به عنوان ماده اولی اصلی استفاده می شود. از لحاظ تاریخی این ماده برای اولین بار از اثر گذاری اسید سولفوریک بر روی نیترات سدیم ( شوره شیلی ) تولید شد. این واکنش ها در کوره هایی با دمای بین 150 تا 170 درجه سانتی گراد انجام می شود.

و اسید نیتریک تولید شده دارای غلظت هایی بین 83 تا 86 درصد می باشد. که به اسید نیتریک دود زا معروف بوده و رنگ آن نیز در گستره قرمز تا زرد می باشد. واکنش فرآیند ذکر شده به صورت زیر می باشد.

2NaNo3 + H2So4  →  2H2So4 + Na2So4

 

فرآیند بریک لند

در تولید اسید نیتریک به روش بریک لند ، اسید نیتریک را از اسکید نیتریک طبق واکنش زیر بدست می آورند.

N2 + O2 →   2NO + 43Kcal

تبدیل NO به HNO3 طی فرآیند های اکسیداسیون و هیدراتاسیون صورت می‌گیرد. در این فرآیند بخاطر کم بودن غلظت NO، علاوه بر هزینه انرژی الکتریکی ، مقداری گاز نیز باید در جریان باشد. ضمناً دمای بالا نیز باعث واکنش عکس و تجزیه  Noمی‌گردد.

 

فرآیند استوالد ( Ostwald process )

در بخش نخست این فرآیند ، جهت تبدیل آمونیاک ، در کنار حضور اکسیژن یک کاتالیزور مانند پلاتین یا رودیم را حرارت می دهیم. تا فرآیند اکسایش – کاهش صورت گیرد. و طی آن اکسید نیتروژن و آب حاصل شود. سپس اکسید نیتروژن مجدد اکسید می گردد. تا دی اکسید نیتروژن تولید شود.

در زمان کاهش و تبدیل مجدد ان به اکسید نیتروژن ، واکنش جذب گاز بوسیله آب صورت می گیرد. و اسید نیتریک تولید می گردد. که در ادامه فرآیند با روش تقطیر به غلظت مورد نظر می رسد.

 

 

کاربردهای اسید نیتریک

در فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  ، آشنایی با کاربردها و موارد مصرف این محصول بسیار مهم و حائز اهمین می باشد. عمده ترین و اصلی ترین کاربرد صنعتی اسید نیتریک ، استفاده از آن در تولید انواع کودها می باشد. زیرا این ماده توسط امونیاک خنثی شده و نیترات آمونیوم بدست می آید. استفاده از اسید نیتریک برای تولید انواع کود ، 78 تا 80 درصد از میزان تولید سالیانه جهانی آن را شامل می شود.

این ترکیب دارای کاربردهای متنوع و فراوان دیگری نیز می باشد. استفاده از آن در صنعت آبکاری ، جداسازی فلزات گرانبها ، مصارف نظامی ، تولید پیش ساز های نایلون ، تولید ترکیبات آلی ویژه ، صنایع غذایی و لبنی از دیگر کاربردهای این ترکیب می باشند. در ادامه به بررسی جداگانه کاربردهای اسید نیتریک در فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  خواهیم پرداخت.

 

جداسازی طلا و فرآوری فلزات گرانبها

یکی از کاربردهای اصلی اسید نیتریک ، استفاده از آن جهت تبدیل فلزات به فرم های اکسیده ، مثل تبدیل فلز مس به نیترات مس می باشد. همچنین اسید نیتریک در ترکیب با اسید کلریدریک ، ترکیبی تحت عنوان تیزاب  را به وجود آورده و برای حل کردن فلزاتی گرانبها مانند طلا مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر ترکیب حاصل اسید  کلروآریک می باشد.

همچنین از نمک های اسید نیتریک جهت تبلور مجدد و نزولات انتخابی برای فرآیند تصفیه طلا و دیگر فلزات با خلوص بالاتر از 99%  استفاده نمود. در حال حاضر بخش عمده ای از فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  جهت استفاده  در کاربردهای ذکر  شده صورت می گیرد.

 

صنعت آبکاری

صنعت آبکاری یکی از بخش هایی می باشد. که از اسید نیتریک در آن استفاده های زیادی می شود. این ترکیب در فرآیندهای مختلف آبکاری و همچنین در مراحل انواع آبکاری کاربرد دارد. فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  به آبکاری های بزرگ و کوچک جهت استفاده های زیاد این محصول می باشد.

فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز

فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز در نیتریک ایران

کاربردهای خانگی

اسید نیتریک با دارای بودن ویژگی های شیمیایی خاص ، به صورت مستقیم در زندگی روزمره ما کاربرد ندارد. زیرا یک اسید قوی بوده و استفاده از ان در کاربردهای خانگی ، خطراتی جدی به همراه دارد. ولی این ماده در ساخت داروها ، سایر ترکیبات شیمیایی مرتبط ، پاک کننده ها و برخی شوینده ها استفاده می شود. و ما به صورت غیر مستقیم از این ترکیب شیمیایی استفاده می نماییم.

 

تمیزکنندگی و  حکاکی و عامل اچ

از اسید نیتریک به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی و خورندگی جهت برخی از مصارف خاص مانند قلم زنی در چاپ ، ترشی فولاد زنگ نزن و تمیز نمودن ویفرهای سیلیکونی در صنعت الکترونیک استفاده می شود. همچنین محلول اسید نیتریک ، الکل ، آب و نیتال جهت حکاکی بر روی فلزات کاربرد دارد. تا زیر ساخت های مربوطه را آشکار نماید.

استاندارد ایزو 14104 برای بیان کامل جزئیات این روش در نظر گرفته می شود. از این ماده هم در ترکیب با اسید کلریدریک هم و به تنهایی جهت نظات و تمیز نمودن لغزش های شیشه ای و سرسره های شیشه ای در کاربردهای مربوط به میکروسکوپ استفاده می شود. همچنین از اسید نیتریک برای نظافت شیشه قبل از فرآیند نقره سازسی ، هنگام ساخت آینه های نقره استفاده می گردد.

در صنایع غذایی و لبنی از مخلوط های 5 تا 30 درصد اسید نیتریک و 15 تا 40 درصد اسید فسفریک جهت تمیز نمودن مواد غذایی و تجهیزات لبنی و برای از بین بردن رسوبات کلسیمی و منیزیمی استفاده می گردد. ترکیب و محتوای اسید فسفریک به غیر فعال شدن آلیاژهای آن در برابر خوردگی توسط اسید نیتریک رقیق کمک می نماید. فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  به صنایع لبنی و غذایی نیز برای همین منظور صورت می گیرد.

 

مصارف پزشکی و دارویی

اسید نیتریک در علم پزشکی کمک های فراوانی در پیشرفت این علم و درمان مشکلات انسان ها نموده است. از جمله برای تهیه داروهای هومیوپاتی از طریق فرآیندی به نام تقویت کننده استفاده می شود. همچنین داروهایی وجود دارند. که در ساخت آنها از اسید نیتریک استفاده شده است.

و آنها گلو و التهاب لوزه ها ، زخم های دهان و مشکلات پوستی را درمان می کنند. و فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  و اسید نیتریک آزمایشگاهی به صنایع دارویی به همین منظور می باشد.

 

مصارف اسید نیتریک در آزمایشگاه

این ماده ممکن است با آزمایش حلقه قهوه‌ای کلاسیک ، تست چرخش مس ، کاهش نیترات به آمونیاک توسط فلز یا آلیاژ فعال و آزمایش رسوب نیتروژن شناسایی گردد. اسید نیتریت یا نیتریت ها در اکثر این آزمایش ها تداخل دارند. اما چنین تداخلی ممکن است با اسیدی کردن با اسید سولفوریک، افزودن کریستال های سولفات آمونیوم و تبخیر به حجم کم برطرف شود.

اسید نیتریک در آزمایش نقطه ای آلکالوئیدهایی مانند LSD استفاده می شود. که به آزمایش رنگ سنجی معروف است. با توجه به موارد فوق معلوم می گردد که اسید نیتریک کاربردهای فراوانی دارد. فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  و غلظت های آزمایشگاهی آن بریا مصارف آزمایشگاهی در نظر گرفته می شود.

 

فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  آشنایی با خطرات مرتبط با آن

اسید نیتریک به صورت طبیعی قابل اشتعال می باشد.

این ماده در حالت کلی غیر انفجاری می باشد. ولی در صورتیکه با مواد احیا کننده و قابل اشتعال همراه و ترکیب شود. باعث بروز و گسترش آتش سوزی می شود و ممکن است به حالت انفجاری برسد.

اسید نیتریک در مجاورت فلزات ، گاز هیدروژن قابل اشتعال تولید می نماید.

اسید نیتریک با مواد آلی و اکسیدکننده ها مانند چوب ، پودر فلزات ،  ، کاربید ، سیانیدها و آلکالین ها واکنش انفجاری می دهد. و حاصل تجزیه آن گاز های سمی  می باشد.

استنشاق و بلع این ماده خطرات جدی برای سلامتی در پی دارد.

در صورت تماس با آن شدیدا به چشم و پوست آسیب وارد می شود.

این محصول به مقدار اندکی در هوا تجزیه می شود. و با بعضی از لاستیک ها و البسه ترکیب می گردد.

 

فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  و اقدامات فوری در هنگام انتشار تصادفی آن

در صورت نشت اسید نیتریک فورا محل را ایزوله نمایید.

سریعا به تمامی افراد مرتبط اطلاع داده شود.

در جهت مخالف باد حرکت نمایید.

کارکنان همیشه از لباس ضد اسید و دستکش و عینک و ماسک مناسب استفاده نمایند.

جهت تمیز نمودن این محصول از آب سرد استفاده نمایید.

مواد قابل احتراق را از محل مورد نظر دور نمایید.

اگر مقدار نشتی محصول زیاد باشد جهت خنثی نمودن ان از آهک ، سود پرک ، بیکربنات سدیم و یا سنگ آهک خرد شده استفاده شود.

 

فروش اسید نیتریک 57 درصد شیراز  و کمک های اولیه مرتبط با آن

استنشاق

درد گلو ، آسیب مخاط بینی ، سرفه ، ورم ریه ، درد قفسه سینه ، مشکلات تنفسی ، ترشح بزاق ، سرگیج ، حالت تهوع ، ضعف ماهیچه ها و ….. علائمی هستند. که در صورت استنشاق این محصول بروز می کنند.

در هنگام استنشاق این محصول ، مصدوم می بایست به محیط باز منتقل شده و اقدامات درمانی تنفسی بر روی وی صورت گیرد.

 

تماس چشمی

در صورت تماس این محصول با چشم ، سریعا چشم را با آب فراوان بشویید

مصدوم را به مراکز درمانی منتقل نمایید.

 

تماس پوستی

در صورت تماس با پوست ، آن را به رنگ قهوه ای متمایل به زرد در می آورد. و آن را سفت می نماید.

در صورت تماس اسید نیتریک با پوست سریعا لباس های آلوده را خارج نمایید.

البسه را به زور از بدن خارج ننمایید.

محل مورد برخورد حداقل به مدت 15 دقیقه با آب فراوان بشویید.

در صورت لزوم از محلول Triethanolamine 5%  بر روی محل مورد نظر استفاده نمایید.

 

بلع

بلع این محصول باعث ورم گلو و درد شدید ، بیهوشی و سوراخ شدن معده می شود.

در صورت بلع اسید نیتریک و در حالت بیهوشی یا تشنج به هیچ وجه چیزی به مصدوم نخورانید.

اگر مصدوم هوشیار باشد ، یک تا دو لیوان آب که با محلول رقیق آب آهک یا شیر منیزیم ترکیب شده است به وی بخورانید.

هرگز به مصدوم بیکربنات سدیم و یا دیگر خنثی کننده های اسیدی نخورانید.

شرکت نیتریک ایران ارائه دهنده نیتریک اسید 57 درصد با تضمین کمترین قیمت و امکان صدور فاکتور رسمی و غیر رسمی است. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت اسید نیتریک به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. و از محصولات ما مانند اسید نیتریک گالن 20 لیتری خرید فرمایید.

نظرات شما
ثبت نظر