تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید

تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید در این خبر قصد داریم به تاثیر های احتمالی سرد شدن هوا همراه با ورود به فصل سرما یعنی فصل پاییز که به تازگی آغاز شده است و وارد سرمای این فصل شدیم و فصل زمستان که در پیش خواهیم داشت.

 

تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید چه قدر است؟

مواد شیمیایی و موادی که از نفت نشئات می گیرند بسیار گسترده هستند. یعنی تمام موادی که در پتروشیمی ها از نفت تولید می شوند و در پالایشگاه ها تولید می شوند . برای مثال بنزین که از نفت تولید می گردد و بسیاری موادی که از ترکیبات مختلف و پیوند های متفاوت نفت تولید می شوند. حال در ادامه بیشتر به تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید می پردازیم.

بله سرمای هوا باعث افزایش تقاضا می گردد. و در تمام کشور های جهان مصرف سوخت و انرژی بالا می رود. زیرا سرما وارد جهان می شود و نیاز به گرم کردن هست. عمده این گرمایش مورد نیاز در جهان به وسیله ی سوخت های فسیلی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم تامین می گردد.

یعنی یا گرما با سوزاندن سوخت های فسیلی مانند نفت و گاز و بنزین و برخی مایعات اسیدی تامین می شود. یا برقی که به وسیله آن گرما ایجاد می شود ، از سوزاندن سوخت های فسیلی ایجاد می گردد. برای مثال در کشور ما و در کشور های زیادی نیروگاه های تولید برق بسیاری با سوراندن نفت و گاز و ذغال سنگ تولید انرژی برق می کنند.

اما اینکه تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید چیست را به تفصیل بحث می کنیم. و آن این است که نیتریک اسید هم جزو مواد شیمیایی است که در فصل سرما کارایی دارد. و   طبعا کارایی مضاعف این ماده باعث می شود تا تقاضا ها به این ماده ی مهم در فصول سرد سال یعنی فصل پاییز و فصل زمستان از فصول گرم سال بیشتر باشد.

 

 

تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید و قیمت آن چیست و چقدر است؟

همانطور که پیشتر بیان شد تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید یک مطلب عقلی و قطعی می باشد و تاثیر

آن تایید شد. و این تاثیر مانند مواد شیمیایی موجود است. حال بیان اینکه آیا این مبحث به تغییر و افزایش در قیمت نیز موجب می شود یا خیر؟

 

تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید

به طبع افزایش تقاضا در هر کالایی ممکن است به افزایش قیمت بیانجامد. و احتمال نیز به این سمت می رود که تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید بالا برود و تاثیر بگذارد. اما در این بحث یک نکته وجود دارد و آن این است که با سرد شدن هوا علی رغم این که تقاضا به نیتریک اسید بالا می رود اما قیمت اصلی تغییر زیادی نخواهد داشت.

و این به دلیل این است که عرضه اولیه توسط شرکت های دولتی به شرکت های واسط صورت می گیرد.  و این قیمت اصلی توسط آنها تعییین می گردد.

این قیمت و تعیین آن عوامل متفاوتی دارد. که پیش تر به عواملی که در تعیین قیمت نیتریک اسید نقش دارد پرداخته ایم. می توانبد با مراجعه به آن ببینید که عوامل متفاوت زیادی در تعیین اولیه نیتریک اسید قابل عرضه توسط پتروشیمی ها نقش دارند.

البته مساله قابل طرح این است که این افزایش تقاضا در فصل زمستان جدای از تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید حداقل دو مبحث قابل طرح وجود دارد که در ادامه به آن دو می پردازیم.

تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید در سطح بازار خرد

خب شاید تاثیر ورود به قصل سرما در قیمت اصلی نیتریک اسید که توسط پتروشیمی عرضه می شود زیاد نباشد. اما در بازار خرد این مساله کمی متفاوت است. از آنجایی که نیتریک اسید در موارد متفاوتی کارایی و کاربرد دارد که در مقاله ای مانند نقش اسید نیتریک در صنعت طلاسازی مفصلا به آن پرداخته ایم .

این مطلب وجود دارد که گاها به دلیل خرید از واسطه های غیر مجاز و سود جو این مشکل برای مصرف کننده به وجود می آید که آن عرضه کننده ها به بهانه ی فصل سرما و تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید این محصول را با قیمت چند برابری عرضه میکنند.

 

تاثیر سرد شدن هوا بر عرضه نیتریک اسید با توجه به امکان حوادث فصل سرما

مساله اخر که به آن می پردازیم نیز این است که در فصل سرما امکان برخی حوادث مانند بوران و بهمن و یخ زدگی و بسیاری حوادث دیگر وجود دارد که آن ها نیز امکان تاثیر در بازار عرضه را دارند و خصوصا در بازار خرد که بالا تر گفته شد امکان تاثیر گذاری دارند. س

نظرات شما
ثبت نظر