محصولات


خرید اسید نیتریک بشکه 290 کیلو گرمی (220لیتری)

نیتریک اسید چیست؟

نیتریک اسید یا همان جوهر شوره با فرمول شیمیایی NHO3 است. که جزو مهم ترین اسید های شیمیایی به شمار می آید. این اسید مهم و اساسی اگر در هنگام ساخت بر اثر اشتباهات عمدی و یا غیر عمدی و یا اشتباه در ترکیب ها و اشتباه در ترکیب مواد اولیه و خلوص آنها و یا فراهم نبودن 100 در صد فضای تولید آن در محل تولید تغییر می کند.

و گاهی نیز به صورت عمدی برای تشکیل تر کیب های خارج از محدوده نیتریک اسید با شدت کمتر و تاثیرات متفاوت تر که هم در خورندگی هم در نحوه نگهداری هم در نحوه تولید و آسان تر بودن آن هم در قیمت آن و بسیاری از دلایل دیگر بهجای نیتریک اسید با فرمول شیمیایی NHO3 که ماده شیمیایی مورد نظر ما در این مبحث است. ماده شیمیایی دیگری با عنوان نیترو اسید با فرمول شیمیایی NHO2 ساخته می شود.

که به لحاظ انواع خواص مفید و مضر و همچنین نحوه تولید و هزینه ساخت و قیمت خرید برای خریدار بسیار ترکیب متفاوتی را ا رائه می دهد که این نیز برای خریداران محترم باید قابل توجه و مهم تلقی بشود . که در ادامه متن در بخش های دیگر به این مطلب و تفاوت ها و نحوه شکل گیری دقیق نیتریک اسید NHO3 و نیترو اسید NHO2 خواهیم پرداخت. و همچنین به برخی از کاربرد ها و نکات مربوط به این مایع کلیدی اشاره خواهیم کرد.

کاربرد های نیتریک اسید در صنایع مختلف:

همانطور که پیش تر بیان شد اسید نیتریک استفاده های بسیار گسترده ای از دارد از جمله: کشاورزی و تولید کود، ساخت طلا و استخراج آن، شوینده ها و پاک کننده ها، مواد غذایی و شرکت های تولید مواد غذایی و محصولات خوراکی، صنایع نظامی و ساخت مهمات نظامی، سوخت موشک و شاتل ها، ساخت سایر اسید ها و تشکیل نواع آنها ، آزمایشگاه هایب علمی و دانشگاهی دارند

همچنین تصفیه نانولوله ها، صنعت داروسازی و پزشکی، قارچ کشی ، حکاکی روی فلزات ، صنایع چوب و نجاری در حهت پیرکردن مصنوعی برخی از درختان و چوب ها، الکتروشیمی، آنالیز مواد شیمیایی، تولید پلیمر های مختلف، ساخت انواع تیزاب، عکس برداری و مونتاژ عکس ها، آبکاری انواع فلزات، ساخت رنگ و صنعت چاپ و همچنین مصارق خانگی و غیر صنعتی و …

 

موارد فوق قسمتی از کاربرد های پرشمار این ماده اساسی اسید نیتریک می باشند که در ادام همین مطلب به توضیح و تفصیل برخی از آن ها خواهیم برداخت:

 

صنعت طلاسازی و استخراج طلا:

این محلول مهم و اساسی در طلاسازی و بالاخص استخراج طلا از سنگ معدن طلا نقش مهمی می تواند ایفا کند. به این ترتیب که به دلیل خاصیت خورندگی بالای اسید نیتریک این محصول خورنده انواع مواد معدنی و غیر معدنی است اما به خاطر خواص منحصر به فرد فلز طلا این محلول از خورندگی و حل این فلز گرانبها محروم است . به کمک این اختلاف در خورندگی مواد در صنعت استخراج طلا از سنگ معدن طلا به این محلول متوسل می شوند.

در این کار با قرار دادن سنگ معدن در محلول با درصد مشخص خورندگی نیتریک اسید آغاز شده و. بعد از مدتی معین طلا را خالص سازی کرده و با عیار مورد نیاز طلاسازان تحویل میدهد که از اهمیت بالایی برخوردار است. قابل ذکر است که در آبکاری و صنعت طلاسازی و همچنین بالابردن عیار طلا استفاده دارد. با توجه به دقت بالای طلاسازی و استخراج طلا و قیمت بالای این فلز دقیق بودن و خالص بودن محلول نیتریک اسید خیلی مهم است به همین علت طلاسازان خرید خود را با نهایت وسواس انجام می دهند.

برخی افراد تصور می کنند نیتریک اسید مورد نیاز و مورد استفاده در صنعت طلا و فلزات گرانبها متفاوت از نیتریک اسید مورد استفاده در سایر موارد صنعتی و غیر صنعتی است. این تصور تصور اشتباهی است و همان نیتریک اسید با همان درصد 57درصد که مورد استفاده در سایر صنایع است در این صنعت نیز همان مورد کار است.

این شایعه و تصور غلط نشئات گرفته از گفته های برخی افراد سودجو است که به این عنوان محلول اسید نیتریک خود را با قیمت بسیار بالاتر و متفاوت از قیمت محلولی که به سایرین می فروشند به طلاسازان عرضه کنند که باعث سود بیشتر آنها شود. البته یکی از دلایل دیگر این مساله این است که برخی از عرضه کنندگان نیترذیک اسید این محلول را با خلوص صحیح به سایرین عرضه نمیکنند.

 

سوخت موشک و شاتل ها:

به خاطر خاصیت واکنش پذیری شدید نیتریک اسید که پیشتر به آن اشاره شد ازین ماده در سوخت موشک ها و شاتل ای فضاپیما به عنوان محرک و چاشنی سوخت جامد و مایع این شاتل ها استفاده می شود. این نوع از نیتریک اسید نیز با میتریک اسید معمولی موجود در بازار متفاوت است و از درصد بالایی برخوردار است که به دلیل حساسیت این نوع اسید تولید و پخش این نوع از اسید در انحصار سازمان ها و نهاد های نظامی و امنیتی می باشد و در بازار موجود نیست.

 

 

 

 

 

 

خرید اسید نیتریک با بشکه 290 کیلو گرمی (220لیتری)

خرید اسید نیتریک با بشکه 290 کیلو گرمی (220لیتری)

تولید رنگدانه :

یکی دیگر از کاربرد های مورد توجه نیتریک اسید در صنعت تولید انواع رنگدانه است. کاربرد اسید نیتریک در تولید رنگدانه ها در قسمت مواد اولیه و واکنش هایی بین اسید و باز است که منجر به تولید رنگدانه ها می شود.

 

پاک کردن و لکه زدایی از استیل ها

از سایر کارایی ها یی که از نیتریک اسید سراغ داریم این است که می توان با استفاده از آن انجام داد این بحث است.

که از آن در تمیز کردن و فساد زدایی و رسوب زدایی از استیل های مقاوم در برابر نیتریک اسید است به این صورت که محل مورد رسوبات را با محلول 57 درصد اسید نیتریک شست و شو می شود و مدتی در مجاورت و تماس با آن سطح استیل قرار می گیرد . در ادامه ایند عمل موجب واکنش بین محلول ما و رسوبات چسبیده به سطح استیل میشود .

در نتیجه این حرکن رسوبات در محلول اسیدی حل می شوند و از سطح استیل مورد نظر جدا می شوند . در نهایت این عملیات موجب پاکیزگی و تمیزی استیل می شود. برای مثال برخی کارخانه های مواد غذایی که مایعات خود را در تانکر ها و مخازن استیل نگهداری می کنند و یا با لوله های استیل آنها را منتقل می کنند و همچنین کامیون های تانکر دار با تانکر استیل مخصوص خمل برخی از مایعات است و از این قبیل مواد مشابه همه این موارد جهت پاکیزه سازی در مجاورت با محلول نیتریک اسید با درصد مشخص قرار می گیرند.

 

آزمایشگاه های علمی

به دلیل خاصیت واکنش پذیری و خواص شیمیایی منحصر به فرد این ماده اسیدی کاربرد بسزایی در آزمایشگاه ها و محیط های علمی دانشگاهی و پژوهشی برای انجام انواع آزمایش های مختلف فیزیکی و شیمیایی و ترکیب با سایر مواد شیمیایی و عناصر کاربرد دارد. هم اکنون نیز در آزمایشگاه دانشگاه تهران یکی از محلول های کلیدی نیتریک اسید است.پ

 

آنالیز شیمی:

از خواص واکنش پذیری نیتریک اسید در جهت آنالیز مواد شیمیایی و عناصر استفاده می شود به این شکل که با علم به نحوه واکنش ها و اثرات آنها در جهت آنالیز و شناسایی عناصر از این محلول استفاده می شود.

 

خطرات و احتیاطات

از موارد مهمی که باید در این مطلب به آن اشاره کنیم خطرات و احتیاطات لازم در هنگام استفاده از نیتریک اسید است. نیتریک اسید یکی از محلول های اسیدی با خورندگی بالا می باشد یه همین دلیل لازم است در هنگام حمل و نقل و یا استفاده آن از هرگونه تماس با پوست جلوگیری کرد . همچنین لازم است از دستکش و عینک ضد اسید در استفاده از این ماده استفاده کرد تا در جهت حفظ سلامتی کوشا باشیم از موارد دیگر قابل توجه نیز لاین مساله است که اگر به دلیل بالابردن دما یا واکنسش ها از اسید نیتریک گاز و بخار خارج شد حتما از استعمال آن و استنشاق آن خودداری کنیم. در صورت رخ دادن موارد فوق خصوصا برخورد اسید نیتریک با چشم به مدت نیم ساعت شسته و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

نکته مهم:

ترکیبات و مواد شیمیایی اگر به طور صحیح استفاده نشوند خطرات بسیاری دارند لذا به هیچ وجه بدون اطلاعات علمی کافی و اطلاعات شیمیایی از ترکیبات نباید دست به ترکیب این ماده با سایر مواد زد زیرا امکان خطرات بسیار زیادی از جمله مسمومیت و انفجار را می تواند در پی داشته باشد.

 

یکی از مهم ترین نکاتی که اینجا قابل ذکر است این است که به هیچ عنوان نباید از محلول نیتریک اسید در منزل برای کاربرد های خانگی به صورت خالص استفاده کرد. یعنی محلول که خود دارای خلوص 57 درصد است و به مصرف کننده با این درصد از خلوص می رسد. باید حتما قبل از هرگونه استفاده لزوما رقیق گردد. این عمل باعث می شود تا محلول خطرناک نیتریک اسید را به صورت رقیق یعنی قابل کنترل تر در بیاوریم. برای مثال نیتریک اسید خالص در شرایط مختلفی از خود بخار صادر می کند که این بخار سمی و خطرناک به هر شکل به طور بخار و گاز خالص و یا بخار و گاز مخلوط و ترکیب شده با گاز های دیگر میتواند خطرات بسیار زیادی داشته باشد. و هرگونه استنشاق آن یعنی فرو بردن این بخار و گاز به داخل حلق از طریق بینی و یا دهان و رسیدن این گاز خطرناک و پر از رسیک به ریه های انسان باعث می شود تا درواره ی ریه های انسان دچار مشکلات بسیاری شده و خاصیت خورندگی محلول مایع نتریک اسید همانطور که می دانید مانند هر محلول دیگر که وقتی که در حال گاز است بسیار واکنش پذیری بالا تری دارد.

و. این محلول هم در صورت گازی و بخار بودن خود در این حالت بسیار خطرناک تر و واکنش پذیری بیشتری دارد. لذا تماس این بخار با دیواره های ریه انسان باعث می شود تا دیواره های گوشتی و عضلانی و رگ های اطراف ریه انسان خورده می شود. این مساله باعث از بین رفتن این بافت های حساس و حیاتی برای انسان می شود و دچار سوختگی و محو شدن این دیواره ها و آلوده شدن خون انسان و کاهش اکسیژن خون می شود. همه ی این فرایند بسیار خطرناک و هشدار مند در ریه و بدن انسان از لحظه استنشاق و فرو بردن نفس ها همراه با این گاز خطرناک نهایتا در عرض چند ده دقیقه انجام می شود و متاسفانه بسیار کوتاه باعث از بین رفتن سیستم تنفسی انسان می شود. و متاسفانه در اکثر مواقع به سرعت بالا باعث مرگ سریع انسان می شود.

معمولا قبل از رسیدن به بیمارستان و انجام فعالیت های اورژانسی شخص مورد نظر دچار سانحه شدید و مرگ می شود. از آنجایی که جان انسان ها ارزشمند ترین دارایی آنها به شمار می رود و تمام سعی تمام انسان ها بر این است که با تمام توان و امکاناتی که می توانند در دست داشته باشند و استفاده کنند تلاش کنند تا جان خود را حفظ کنند و این دارایی ارزشمند را در معرض خطر قرار ندهند. ان مهم مستلزم این است تا احتیاطات لازمه را انجام دهیم.  سه نکته مهم در این بخش وجود دارد که می توان به آن اشاره کرد:

  1. نخستین مساله و راه پیشگیری از این اتفاق مهم و خطرناک این است که باید جلوگیری شوذد از هرگونه خارج شدن و انشعاب گاز و بخار از محلول نیتریک اسید. این مهم به دو نکته مهم انجام می شود اولی اینکه از هرگونه گرم کردن و افزایش دما در محلول و محل نگهداری نیتریک اسید جلوگیری شودد و نکته دیگر و مهم این است که از ان جایی که این محلول واکنش پذیری بالایی دارد بسیار سریع با سایر محلول ها واکنش می دهد و این مساله باعث می شود تا در صورت ترکیب عدم آگاهمندانه ی این محلول باعث می شود تا گاز صادر شود و گاهی از اوقات این گاز به دلیل ترکیبی بودن خطرناک تر از محلول معمولی است.
  2. دوم اینکه باید با جدار بندی صحیح مخازن نگهداری نیتریک اسید از انشعاب گاز و بخار این محلول جلوگیری نمود.
  3. سوم و آخر هم این مساله که در صورت استفاده و یا گرم کردن این محلول حتما همه ی افراد خاصر در آن محدوده از ماسک های ضد اسید استاندارد را بر صورت خود ثابت نمایند تا از هر گاز سمی که قصد ورود به ریه را داشته باشد جلوگیری کند. باید مسئولین کارگاه ها توجه کنند هرگونه ماسک غیر از ماسک استاندارد مخصوص این مساله اجتناب کنند و به خاطر کاهش هزینه ها این رسک بزرگ را نکنند.
تولید کننده:

تولید اسید نیتریک در کارگاه ها و یا خانگی میسر نیست و صرفا در پالایشگاه ها قابل تولید می باشد. در ایران نیز تولید اسید نیتریک در انحصار پالایشگاه شیراز است. و فروشنده های مختلف اسید نیتریک نیز صرفا از منشا این پالایشگاه اسید نیتریک خود را تامین می کنند.

 

نکات حمل و نقل:

حمل و نقل نیتریک اسید به 4 شکل دسته بندی می شود. این دسته بندی ها به میزان خرید و مقدار مصرف و همچنین نوع مصرف و نحوه حمل و نقل دارد که در مطلب ذیل انواع بسته بندی و حمل و نقل نیتریک اسید را آورده ایم.

یک بسته بندی با گالن 20لیتری
دو بسته بندی با بشکه 220 لیتری
سه به صورت فله با بشکه های بزرگ یا تانکر های پلاستیکی و استیل
چهار ظرف خود مشتری

 

نیتریک اسید و نیترو اسید:

در بالا گفته شدئ که نیتریک اسید با فرمول شیمیایی NHO3 ماده مورد نظر ماست و ماده ای شبیه به آن از نظر فرمول وجود دارد به نام نیترو اسید با فرمول شیمیایی NHO2 که به دلیل تفاوت واکنش یا مهیا نبودن فضای واکنش ایجاد می شود. تفاوت های این دو ماده را در جدول ذیل آورده ایم:

 

نیتریک اسید NHO3 نیترو اسید NHO2
جرم مولی 63.1 47.013
رنگ اصلی بی رنگ و شفاف آبی کمرنگ
چگالی 1.5129 1.0
نقطه جوش 121.9 158
حالت در دمای اتاق مایع مایع
فراوانی بالای 80درصد کمتر از 20درصد

 

تمایز شرکت نیتریک ایران

شرکت نیتریک ایران محصولات خود را با چهار تمایز اساسی نسبت به سایر فروشنده ها به شما مشتری گرامی عرضه می کند که دلیل محکمی برای خرید از این شرکت است.

اول تمایز نخست ما با سایر فروشنده ها در این است که شرکت نیتریک ایران امکان ارائه محصولات همراه با صادر کرده فاکتور رسمی و یا غیر رسمی به درخواست مشتری دارد.

دوم دیگر تمایز شرکت نیتریک ایران تضمین کردن کف قیمت کشور است. به دلیل حذف واسطه ها و فروش انبوه شرکت نیتریک ایران با کمترین قیمت کشور محصول خود را عرضه می کند.

سوم تمایز بعدی شرکت نیتریک ایران همیشه موجود بودن محصول هم در انبار تهران و هم در انبار تبریز است که موجب سهولت در تهیه و حمل و نقل را برای مشتریان عزیز فراهم می کند.

چهارم تمایز بعدی ما امکان فروش به صورت خرد و به صورت حواله درب کارخانه می باشد.

 

نحوه خرید از شرکت نیتریک ایران:

شما در خواست کننده و مشتری گرامی میر توانید در جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و همچنین کسب اطمینان از اصالت شرکت و سایر مسائل مربوط به خرید و مبادله کالا با شماره های ما تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت مراجعه حضوری با تماس با شماره های درج شده هماهنگی های لازمه را انجام دهید . همچنین می توانید از محصولات دیگر ما مانند اسید نیتریک فله دیدن فرمایید.

نظرات شما
مرتضی  در تاریخ 12 می, 2024

با سلام خیلی ممنون و متشکرم از سایت خوبتون

شرکت نیتریک ایران  در تاریخ 12 می, 2024

ممنون نظر لطفتونه

رضا  در تاریخ 23 می, 2024

سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون واقعا لذت بردم

صنایع هاشمی  در تاریخ 24 ژوئن, 2024

سلام و درود
خیلی ممنونم از فروشگاه خوبتون ممنون که امکان تحویل رو هم در انبار تهران دارید هم در انبار تبریز اینطوری برا ماها که صادرات داریم خیلی بهتره

شرکت نیتریک ایران  در تاریخ 24 ژوئن, 2024

ممنون از لطف شما

ثبت نظر