محصولات

 

خرید اسید نیتریک گالن 25 کیلو گرمی (20 لیتری)

اسید نیتریک چیست؟

اسید نیتریک یکی از انواع اسید های معدنی است که در بازار و فضاهای غیر نخصصی به جوهر شوره نیز معروف است. نیتریک اسید با فرمول شیمیایی NHO3 می باشد. که به معنای این است که در هر کدام از ساختار آن یک عدد نیتروژن، یک عدد هیدروژن و سه عدد اکسیژن با پیوند های دوگانه به هم متصل هستند. این اسید که از مهم ترین اسید های بازار و همچنین ساختار های اسیدی علم شیمی می باشد قدرت اسیدی و خورندگی بسیار بسیار بالایی را از خود هم در ساختار های آزمایشگاهی با فضای آرمانی نشان می دهد.

هم در محیط های غیر آزمایشگاهی و غیر آرمانی که در روز مره در محیط های خانگی و صنعتی هستند. از خود نشان می دهد که این دلیل باعث شده که از استقبال قابل توجهی بین سایر اسید های موجود در بازار مواد شیمیایی صنعتی و بازار مواد شیمیایی آزمایشگاهی را ازآن خود کند که این نکته حائض اهمیتی است.

مشهور ترین و مورد استفاده ترین نوع این محلول نیتریک اسید 57درصد می باشد.

 

کاربرد ها و استفاده های اسید نیتریک:

همانطور که در مطلب بالا گفته شد نیتریک اسید بازار بسیار متنوع و گسترده ای در ایران و جهان را ازآن خود کرده که در این بخش به قسمتی از کاربرد های مهم و اساسی این ماده می پردازیم.

 

کاربرد های نیتریک اسید به صورت لیستی عبارت اند از:

کشاورزی و تولید کود، ساخت طلا و استخراج آن، شوینده ها و پاک کننده ها، مواد غذایی و شرکت های تولید مواد غذایی و محصولات خوراکی، صنایع نظامی و ساخت مهمات نظامی، سوخت موشک و شاتل ها، ساخت سایر اسید ها و تشکیل نواع آنها.

همچنبن کارایی های دیگری دارد از جمله:

آزمایشگاه هایب علمی و دانشگاهی، تصفیه نانولوله ها، صنعت داروسازی و پزشکی، قارچ کشی ، حکاکی روی فلزات ، صنایع چوب و نجاری در حهت پیرکردن مصنوعی برخی از درختان و چوب ها، الکتروشیمی، آنالیز مواد شیمیایی، تولید پلیمر های مختلف، ساخت انواع تیزاب، عکس برداری و مونتاژ عکس ها، آبکاری انواع فلزات، ساخت رنگ و صنعت چاپ و همچنین مصارف خانگی و غیر صنعتی و …

موارد فوق قسمتی از کاربرد های پرشمار این ماده اساسی اسید نیتریک می باشند که در ادام همین مطلب به توضیح و تفصیل برخی از آن ها خواهیم برداخت:

 

صنایع کشاورزی و تولید کود:

مهم ترین و شاید پرکاربرد ترین عنوان اسید نیتریک در بین سایر کاربرد های آن صنایع کشاورزی و تولید انواع کود های شیمیایی است که نیتریک اسید به عنوان ماده اصلی در تهیه کود های شیمیایی نقش مهمی در تولید این محصول دارد. کود های شیمیایی امروزه به عنوان مهم ترین و رایج ترین محصول در بارور کردن و رشد انواع گیاهان و درخت ها و بوته ها و از این قبیل می باشد.

که نقش بسزایی در کشاورزی حال حاضر در ایران و جهان دارد به همین دلیل نیتریک اسید به عنوان ماده اساسی این مورد اهم سهم را داراست. تولید کود شیمیایی با نیتریک اسید به دو روش اساسی مرسوم است .

اولین روش نیتراته کردن و روش دوم فسفاته کردن که در این روش ها نیتریک اسید به عنوان عامل اکسید کننده و بیس کود استفاده می شود. وجود اسید نیتریک در این ماده علاوه بر انواع خواص کود ها باعث از بین رفتن برخی آفت ها و باکتری های مضر که مانع از رشد گیاه و یا خوب رشد نکردن آن و میوه اش هستند می شود.

 

خرید اسید نیتریک گالن 25 کیلو گرمی (20 لیتری)

خرید اسید نیتریک گالن 25 کیلو گرمی (20 لیتری)

 

 

صنایع نظامی و مهمات سازی:

در صنایع نظامی نیز اسید نیتریک کاربرد دارد. البته نکته ای مهم در این بخش است که نیتریک اسید مورد استفاده در صنایع نظامی به لحاظ درصد خلوص با نیتریک اسیدی که در بازار موجود است و در موارد مختلف کاربرد دارد متفاوت است.

نیتریک اسید مورد استفاده در صنعت نظامی از درصد بالایی برخوردار است و به دلیل خاصیت واکنش پذیری بالا و سریع در ساخت انواع مهمات و مواد منفجره و همچنین دینامیت و بمب ها نقش دارد .

 

در جدول ذیل شناسنامه شیمیایی نیتریک اسید را آورده ایم:

NHO3 فرمول شیمیایی
۶۳٫۰۱ g mol−1 جرم مولی
مایع بی رنگ شکل ظاهری
42- دمای ذوب
83- دمای جوش
1.4 اسیدی
1-00-004-007 شاخص ئی یو
1.5129 چگالی
100% انحلال پذیری در آب
±2.17 گشتاور دو قطبی
1.397 ضریب شکست
944 پاپ کم

 

 

دارو سازی:

با خاصیت واکنش پذیری با سایر مواد شیمیایی نیتریک اسید در ساخت و تولید دارو های شیمیایی و صنعت داروسازی کاربرد دارد. همچنین در پزشکی نیز از این ماده به عنوان قارچ کش و همچنین از بین بردن برخی از دمل ها مانند برخی زگیل های چرکی استفاده میشود.

 

حکاکی روی فلزات:

از کاربرد های دیگر نیتریک اسید حکاکی روی فلزات است به دلیل خواص خورندگی فلز که از خواص مهم نیتریک اسید است از این ماده در حکاکی روی برخی فلزات استفاده می شود .

 

بازار اسید نیتریک در ایران:

در ایران مانند سایر کشور ها نیتریک اسید نیتریک از جمله ی پرکاربرد ترین اسید ها در صنعت و غیر آن است به صورتی که مصرف و تبادل نیتریک اسید صنعتی 57درصد  هر هفته در حدود هزار تن است. و این محلول کلیدی به این مقدار بالا در کشور تبادل دارد .

همانطور که می دانید تولید کننده و پخش کننده اصلی نیتریک اسید در ایران پتروشیمی شیراز است و پخش کنندگان آن همگی از این شرکت خریداری می کنند. مبدا تولید نیتریک اسید شرکت نیتریک ایران نیز مانند سایر پخش کننده ها پتروشیمی شیراز می باشد.شرکت نیتریک ایران علاوه بر تامین نیاز مصرف کنندگان داخل کشور صادرات این محصول را در زمره کار های خود دارد.

 

خرید اسید نیتریک گالن 25 کیلو گرمی (20 لیتری)

خرید اسید نیتریک گالن 25 کیلو گرمی (20 لیتری)

 

 

نکته ای پیرامون خلوص اسید نیتریک:

در مورد ننیتریک اسید مساله بسیار مهم خلوص آن می باشد. اگر خلوص لازم در آن رعایت نشود و یا رقیق شود کارایی خود را از دست می دهد. مثلا با کلر به هیچ وجه نباید ترکیب کرد. با آب آشامیدنی که دارای درصد بسیار کمی از کلر جهت تصفیه آب است اگر ترکیب شود خواص خود را از دست می دهد.

برای مثال در طلاسازی و استخراج طلا که حتی از دست دادن یک گرم از آن نیز مهم است با عدم خلوص کامل باعث هدررفت طلا و عدم عملکرد صحیح محلول و همچنین عدم استخراج کامل و اتم آن می شود.

لذا راه مطمئن جهت این مطلب خرید اسید نیتریک از فروشنده معتبر و قابل اطمینان است. شرکت نیتریک ایران نیز دز جهت حفظ اعتماد مشتری اصالت و خلوص محصول خود را تضمین میکند ودرصورت عدم خلوص و عدم صحت محصول تمام وجه را به همراه هزینه باربری را تقدیم مشتری میکند.

گاهی فروشنده ها و دلال های سود جو که به هر قیمتی قصد دارند تا سود بیشتری را ببرند. این افراد با رقیق کردن غیر اصولی نیتریک اسید با ترکیب و افزودن آب به این محلول سود خود را بیشتر می کنند. چرا که با این کار آب را به قیمت نیتریک اسید به استفاده کننده ها می فروشند. این مساله باعث می شود تا به دو دلیل مهم استفاده کننده ها و کارگاه هایی که نیتریک اسید استفاده می کنند دچار ضرر ها و آسیب های بسیاری می گردد. اولین و مهم ترین آسیبی که نصیب استفاده کننده می شود این است که به دلیل عدم خلوص صحیح محلول استفاده مورد نظر آنها دچار مشکل شدید می شود. برای مثال استخراج طلا که یکی از کاربرد های اساسی نیتریک اسید است. در صورت خلوص نا صحیح این محلول باعث از بین رفتن طلا در فرآیند استخراج می شود که باعث ضرر بسیار بالایی می شود.

ضرر دوم هم اینکه اولا به دلیل درست نبودن و رقیق بودن گران تر از قیمت اصلی محسوب می شود. و ضرر دوم اینکه به دلیل نبود غلظت صحیح کارایی لازم را ندارد و مصرف کننده را مجبور می کند تا مقادیر بالاتری خرید کنند و مجددا هزینه بالایی را متحمل می شوند.

حالا شاید برای شما سوال شود که درمان این ماجرا و جلوگیری از کلاهبرداری از ما چیست؟

دو راه مهم دارد. اول اینکه بدانیم نیتریک اسیدی که در صنعت استخراج و آبکاری طلا و طلا سازی استفاده می شود همان نیتریک اسیدی است که در صنایع دیگر مانند تولید کود های شیمیایی و صنایع نظافت و شوینده استفاده می شود است. و گول برخی افراد که به نام نیتریک اسید مخصوص زرگری را با قیمت بالا تر می فروشند را نخوریم. در این برهان باید از فروشنده ها خواست تا نیتریک اسید مخصوص کاربرد زرگری را به ما بدهد اما نباید قیمت آن با سایر نیتریک اسید ها متفاوت باشد.

راه دوم این مساله این است که همانطور که بالاتر گفته شد از فروشنده معتبر خرید کرد. فروشنده ای که مشتری های ثابت قدیمی دارد. این به خاطر این دلیل است که اگر نیتریک اسید آن شرکت پخش کننده مشکل داشت به مدت طولانی دارای مشتری های ثابت نمی شد.

این نکات گفته شد تا از افراد سودجو و دلال ها و غیر معتبر ها پرهیز کنیم.

خطرات و احتیاطات

از موارد کلیدی که باید در این موضوع به آن اشاره کنیم مخاطرات و احتیاطات لازم در هنگام به کار بردن از نیتریک اسید است. نیتریک اسید یکی از انواع محلول اسیدی همراه  با خورندگی بسیار بالا می باشد یه همین علت لازم است در هنگام حمل و نقل و یا استفاده آن از هر نوع تماس داشتن با پوست جلوگیری کرد.

همچنین لازم است از دستکش و عینک ضد اسید در استفاده از این ماده ی خطرناک اسیدی استفاده کرد تا در جهت حفظ سلامتی کوشا باشیم و همچنین  از موارد دیگر قابل توجه نیز این مساله می باشد که اگر به دلیل بالابردن دما یا واکنش های گوناگون که در اثر ترکیب این ماده با سایر مواد ایجاد می شود  از اسید نیتریک گاز و بخار خارج شد حتما و سریعا  از استعمال آن و استنشاق آن خودداری کنیم.

در صورت رخ دادن موارد فوق خصوصا برخورد اسید نیتریک لزوما با چشم به مدت نیم ساعت شسته و هر چه سریع تر  به پزشک مراجعه کنید.

یکی از اتفاقاتی که به آن اشاره شد و بسیار مهم است و در صورت عدم رعایت احتیاط و نکات ایمنی موجب ضرر های هنگفت می شود برخود محلول نیتریک اسید با چشم انسان است. این برخود می  تواند به صورت مستقیم با برخود خود مایع با چشم انسان با شود. هم می تواند به صورت غیر مستقیم باشد مانند اینکه با دست یا دستکشی که برخود با نیتریک اسید داشته را با چشم انسان تماس دهد. و مثل مالش چشم با دست این مشکل پیش بیاید. حالت دوم برخورد غیر مستثیم نیز برخورد و مجاورت چشم انسان با گاز و بخار ساتع شده از مایع نیتریک اسید است.

یک وسیله ای که باید در کارگاه هایی که نیتریک اسید مورد استفاده است وجود داشته باشد. چشم شور اورژانسی است. این وسیله یکی از ضروری ترین لوازم هر کارگاه و یا انبار هایی که با محلول نیتریک اسید ارتباط دارند است. این وسیله بدون اتصال به برق و پمپ است و دارای یک مخزن است. این مخزن برای این است که درصورت قطع بودن آب و برق این وسیله حیاتی دچار مشکل نباشد. این وسیله دارای یک پدال به جای اهرم پیچشی برای افشاندن آب است و یک سری افشانه وجود دارد که می توان با آن چشم را به راحت ترین حالت ممکن شست و شو داد.

دز کل تمام مسئولین کارگاه هایی استفاده دارند و یا انبار هایی که نگهداری نیتریک اسید را دارند . موظف هستند تا تمام قواعد لازمه جهت جلوگیری از هر گونه آسیب را رعایت کنند. این مسائل گاهی به نظر پر هزینه می رسد اما در صورت رخ دادن حادثه نمی شود دیگر با هزینه های بالاتر نیز جبران نمود.

نکته مهم:

انواع ترکیبات مختلف  و مواد شیمیایی که در دسترس ما قرار می گیرند و یا با آنها کار داریم و استفاده می کنیم. اگر به طور صحیح استفاده نشوند خطرات بسیاری دارند به همین دلیل ما نباید  به هیچ وجه بدون اطلاعات علمی کافی و مکفی و اطلاعات شیمیایی  و فیزیکی کافی از ترکیبات نباید  به هیچ وجه ممکن دست به ترکیب این ماده با سایر مواد زد زیرا که امکان خطرات بسیار زیادی از جمله مسمومیت و خفگی  و انفجار را می تواند در پی داشته باشد.

 

 

 

نکات حمل و نقل:

حمل و نقل اسید نیتریک به 4 شکل دسته بندی می شود. و شما مشتری گرامی نیز برای خرید این محصول ناگزیر به انتخاب یکی از این 4حالت برای بسته بندی و حمل و نقل هستید. این حالت ها مربوط به مقدار خرید و میزان مصرف است و بر اساس نیاز مشتری تقسیم بندی می گردد.

 

یک بسته بندی با گالن 20لیتری

دو بسته بندی با بشکه 220 لیتری

سه به صورت فله با بشکه های بزرگ یا تانکر های پلاستیکی و استیل

چهار ظرف خود مشتری

 

تولید اسید نیتریک در جهان:

در جهان امروز بزرگ ترین شرکت تولید کننده اسید نیتریک شرکت مرک است. شرکت مرک یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی و دارو سازی در جهان است. این شرکت یک شرکت چند ملیتی به حساب می آید که  با محوریت آلمان فعالیت می کند و دفتر اصلی این شرکت در شهر دارمشتات آلمان قرار دارد.

موسس این شرکت شخصی به نام فردریش یاکوب مرک است که در سال 1669 این شرکت را بنانهاد. مرک قدیمی ترین شرکت تولید مواد شیمیایی و دارو در جهان به حساب می آید که امروزه در بین شرکت های تولید مواد شیمیایی و دارو در جهان رتبه چهارم را به لحاظ وسعت و میزان تولید را تساحب کرده است.

 

تمایز شرکت نیتریک ایران با سایر شرکت های پخش در کشور در چه چیزی است؟

بدیهی است که مهم ترین نکته برای مشتری محترم که موجب خرید از فروشنده ای می شود تمایز آن فروشنده با سایرین است.

شرکت نیتریک ایران به 4 جهت با سایر شرکت ها تمایز اساسی دارد که در اینجا به بیان آنها می پردازیم.

اولین تمایز ما با سایرین این است که شرکت نیتریک ایران امکان این را دارد که برای شما خریدار گرامی در صورت درخواست فاکتور رسمی صادر کند. و در صورت عدم در خواست نیز فاکتور غیر رسمی صادر می شود . این نکته در صدور فاکتور رسمی از مهم ترین تمایزات ما با بقیه هم صنفان می باشد .

 

دومین تمایز شرکت ما با بقیه تضمین قیمت است. به دلیل خرید مستقیم و بدون واسطه شرکت قیمت محصولات به صورت رقابتی بوده و پایین ترین قیمت ممکن در کشور را ارائه می کند.

 

سومین تمایز ارائه محصول در انبار تهران و انباررتبریز است که برای خریداران محترم سهولت در حمل و نقل را پدید می اورد.

 

چهارمین تمایز ما هم فروش به صورت خرد و به صورت حواله درب کارخانه تولید کننده می باشد.

 

نحوه خرید از شرکت نیتریک ایران به چه گونه است ؟

خدمت شما در خواست کننده و مشتری گرامی  عرض می شود که شما می توانید برای  کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره و همچنین کسب اطمینان از اصالت شرکت و سایر مسائل مربوط به خرید و مبادله کالا با شماره های ما که در قسمت تماس با ما موجود هستند تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید جهت مراجعه حضوری و صحبت و مشاوره به صورت با تماس با شماره های درج شده  در آن قسمت هماهنگی های لازم را انجام دهید . اگر تمایل دارید می توانید این محصول را در مقادیر بالاتر به صورت اسید نیتریک فله تهیه نمایید.

 

 

نظرات شما
کارگاه هاشمی  در تاریخ 29 می, 2024

سلام و درود
یکی از نکات بسیار مثبتی که در فروش شما وجود دارد اینه که امکان تحویل رو هم در انبار تهران دارید هم در انبار تبریز، این خیلی کمک می کنه به ماها که خرید داریم که تو رفت و آمد و هزینه باربری صرفه جویی می کنیم

شرکت نیتریک ایران  در تاریخ 29 می, 2024

ممنون از نظر و لطف شما

بازرگانی هاشم بیگی  در تاریخ 24 ژوئن, 2024

سلام
ممنون از فروشگاه خوبتون واقعا نکات منحصر به فردی تو فروشگاه شما دیده میشه که توی سایر فروشگاه ها نیست مانند امکان صادر کردن فاکتور رسمی که بقیه شرکت های توزیع ندارند

شرکت نیتریک ایران  در تاریخ 24 ژوئن, 2024

ممنون از لطفتون

ثبت نظر