محصولات


خرید اسید نیتریک فله

 

خرید اسید نیتریک ، اسید نیتریک چیست؟

اسید نیتریک 57 درصد فله ای یا بدون ظرف خاص. فله به صورت تانکری وبدون ظرف خاص گالن یا بشکه حمل می شود و معمولا برای مقدار های بالا به صورت فله ای به فروش می رسد. خربد اسید نیتریک به صورت فله ای مزایایی از جمله کم شدن هزینه گالن یا بشکه را دارد. خرید اسید نیتریک با این روش برای مقیاس های بالا و مصارفی که مصرف کننده خود تانکر و مخزن نگهداری دارد استفاده می شود.

نیتریک اسید یا جوهر شوره با فرمول شیمیایی  NHO3 است در ادامه مطلب به برخی خواص و کاربرد های این محلول مهم و کلیدی در صنعت و نحوه خرید اسید نیتریک اشاره خواهیم کرد. نکته ای در این جای مبحث عرض کنیم که عدم علم کافی در خرید نیتریک اسید و البته در خرید هرنوع ماده شیمیایی دیگر می توان هم به لحاظ مالی از جنبه قیمت خرید و هم به لحاظ کاربرد آن هم در بخش تاثیر منفی و خارج از محدوده انتظار و همچنین ضرر و آسیب های اساسی مالی به دلیل ضرر هایی که به خواسته مورد نظر مشتری محترم هست میزند.

برای مثال خورندگی کمتر و یا بیشتر این ماده برای مصرف کننده غیر قابل تحمل است زیرا که این ماده با تلرانس کمتر از یک درصد قابل پیشبینی و استفاده است به همین جهت آگاهی مشتریان محترم و خر یداران گرامی از نکات مختلف ایین اسید مهم به عدم آسیب مالی و غیر مالی به این عزیزان منجر می شود که به همین خاطر در ادامه مطلب به نکات مهم که خریداران هنگام خرید باید توجه کنند اشاره خواهیم نمود.

عموما در تولید آن از نمک های نیتراتی مانند : نیترات سدیم، پتاسیم نیترات و یا آمونیوم نیترات هستند که از مشهور ترین و مهم ترین انواع نمک های نیترات موجود در بازار هستند. و برای اسیدی شدن محلو نیز از هیدرو کلریک اسید استفاده می شود که مهم ترین بخش این ترکیب شیمیایی مهم است. به اعتقاد تحلیلگران بازار صنایع شیمیایی در آینده نیاز به این حصول راهبردی روز افزون خواهد بود که خبرخوشی برای افراد این صنف گسترده در ایران و سایر کشور های جهان است. در ادامه مبحث به سایر موضوعات مربوط به این ماده اساسی خواهیم پرداخت امیدواریم که شما از مطالعه این مطالب نهایت بهره را ببرید.

 

کارایی های مشهور اسید نیتریک:

نیتریک اسید یک محلول کلیدی در صنعت و غیر آن است که کارایی بسیاری دارد برای مثال در رشته های ذیل کارایی دارد:

کشاورزی و تولید کود، ساخت طلا و استخراج آن، شوینده ها و پاک کننده ها، مواد غذایی و شرکت های تولید مواد غذایی و محصولات خوراکی، صنایع نظامی و ساخت مهمات نظامی، سوخت موشک و شاتل ها، ساخت سایر اسید ها و تشکیل نواع آنها ، آزمایشگاه هایب علمی و دانشگاهی، تصفیه نانولوله ها، صنعت داروسازی و پزشکی، قارچ کشی ، حکاکی روی فلزات ، صنایع چوب و نجاری در حهت پیرکردن مصنوعی برخی از درختان و چوب ها، الکتروشیمی، آنالیز مواد شیمیایی، تولید پلیمر های مختلف، ساخت انواع تیزاب، عکس برداری و مونتاژ عکس ها، آبکاری انواع فلزات، ساخت رنگ و صنعت چاپ و همچنین مصارق خانگی و غیر صنعتی و …

خرید اسید نیتریک فله 57 درصد

خرید اسید نیتریک فله 57 درصد از نیتریک ایران

موارد فوق قسمتی از کاربرد های پرشمار این ماده اساسی اسید نیتریک می باشند که موجب خرید اسید نیتریک است در ادام همین مطلب به توضیح و تفصیل برخی از آن ها خواهیم برداخت:

 

پاک کنندگی و محصولات بهداشتی

یکی دیگر از موارد مورد استفاده نیتریک اسید پاک کنندگی و تمیز کنندگی این ماده است که در صنایع بهداشتی و محلول های پاک کننده و سفید کننده کاربرد دارد. به دلیل خاصیل اسیدی بالای اسید نیتریک و خاصیت خورندگی آن و واکنش پذیری این محلول با سایر مواد این محلول در صنایع بهداشتی پاک کننده نیز کاربرد دارد و از آن در محلول های سفید کننده استفاده میشود .

شرکت ها و کارخانجات تولید شوینده ها از نیتریک اسید در تولید شوینده های خود که استفاده های گوناگون دارند استفاده می کنند . به دلیل خورندگی بالای این محلول عموما به صورت خالص از این محلول استفاده نمی کنند و به دوشکل یا با رقیق کردن این ماده و یا با ترکیب کرده این اسید با سایر محلول های مناسب شوینده مورد نظر خود را برای کارایی مورد نظر خود استفاده می کنند و از خواص این ماده بهره می برن.

صنایع غذایی وخوراکی ها

نیتریک اسید و خرید اسید نیتریک  در صنعت تولید و تهیه مواد خوراکی مختلف نقش بسزایی را داراست. نیتریک اسید دو نقش مهم در تولید و تهیه انواع مواد خوراکی با دسته بندی های مختلف آن ایفا میکند. یک در اصل تولید مواد غذایی در جهت جلوگیری از رشد و نمو برخی از باکتری های مضر برای سلامتی کارایی اساسی دارد. در حدی که در برخی مواد غذایی بدون حضور به جای این محلول عملا تولید یک محصول سالم غیر ممکن می شود.

اما کاربرد دوم که باعث خرید اسید نیتریک میشود. و بیشتر این محلول در صنعت غذا به کارخانه های بزرگ تولید برمی گردد. یکی از دغدغه های اساسی کارخانجات و کارگاه های تولید مواد غذایی اعم از لبنیات، نوشیدنی های مختلف و… بحث پاکیزگی و شست و شوی دستگاه ها و لوله های انتقال مواد است. که به همین علت از نیتریک اسید استفاده می کنند. برای مثال در کارخانه های تولید لبنیاد بعد از مدتی استفاده از لوله های استیل جهت انتقال لبنیات به دو دلیل نیاز به شست و شوی این لوله ها و مخازن وجود دارد :

اول رعایت بهداشت و جلوگیری از فساد مواد و دوم رسوب زدایی لوله ها و مخازن استیل . به دلیل خاصیت خورندگی بالای این اسید از اسید نیتریک در جهت شست و شوی خط لوله ها و مخازن خود استفاده می کنند. نکته دیگر مهم این موضوع آن است که به جهت این هدف باید صرفا از لوله ها و مخازن استیل با در صد مشخص استفاده کرد که قابل خورندگی نیتریک اسید نیست در غیر ابن صورت خورندگی اسید شامل خود فلز می شود که ضررات بسیاری را متحمل کارخانه  و خوراک می کند . به دلایل فوق یکی از نیاز هی همیشگی کارخانجات تولید خورامکی ها از جمله لبنیات محلول نیتریک اسید است.

 

صنعت چوب:

کاربرد دیگر جهت خرید اسید نیتریک این محلول در نجاری است. برای پیرکردن مصنوعی و شکل دهی به چوب برخی از درختان از این محلول استفاده می شود. که مشهور ترین نوع آن درخت کاج و درخت افرا می باشد.

ساخت تیزاب:

از موارد برجسته کاربرد خرید اسید نیتریک ساخت تیزاب ها و مایعات اسیدی است. که با ترکیب اسید نیتریک با سایر عناصر به وجود می آیند که هرگونه استعمال آنها با پوست انسان خطرات بسیاری را پی دارد. به همین دلیل باید نهایت احتیاط را رعایت کرد.

 

خطرات و احتیاطات

از مهم ترین  مواردی  که در خرید اسید نیتریک و استفاده میبایست در ادامه ی  این مطلب به آن اشاره کنیم خطر ها و احتیاط های  لازمه در زمانی است که شما مشغول  استفاده از نیتریک اسید هستید . نیتریک اسید یکی از محلول های اسیدی با خاصیت خورندگی بالا می باشد. به همین علت  لازم می باشد که در زمان حمل و نقل و یا استفاده کردن شما از آن محلول مهم  از هر گونه تماس داشتن آن  با پوست  خود تان جلوگیری کنید .

همچنین لازم به ذکر است. که باید  از دستکش و عینک ضد اسید در وقت به کار بردن  این ماده استفاده کرد تا هر چه بیشتر  به حفظ سلامتی خود و اطرافیان خود اهتمام بورزیم.  از موارد دیگری که  قابل توجه می باشد این است اگر به دلایلی از جمله بالابردن دما ی نیتریک اسید مورد کار یا واکنش های شیمیایی و یا فیزیکی  از اسید نیتریک مذکور گاز و یا بخار خارج شود باید از استعمال آن و استنشاق آن جددا خودداری کنیم. در صورت اتفاق  دادن موارد ذکر شده  مخصوصا تماس داشتن  اسید نیتریک با چشم به مدت نیم ساعت شسته و فورا به پزشک مراجعه کنید.

 

نکته مهم:

محلول ها  و مواد شیمیایی چنانچه به نحوی که صحیح می باشد استفاده نشوند خطرات بسیاری را همراه خود دارند لذا به هیچ شکل بدون داشتن اطلاعات علمی کافی و اطلاعات شیمیایی و فیزیکی  از ترکیبات نباید دست به ترکیب این ماده با سایر مواد زد زیرا امکان خطرات بسیار زیادی از جمله مسمومیت و انفجار را می تواند در پی داشته باشد.

 

 

نکات حمل و نقل:

در صورن خرید اسید نیتریک حمل و نقل نیتریک اسید به 4 شکل دسته بندی می شود. این چهار نوع بسته بندی به نوع خواسته مشتری دارد. معمولا با اوجه به مقدار خرید و مقدار مصرف و همچنین نحوه حمل و نقل و نحوه مصرف بستگی دارد در موارد پایین انواع این بسته بندی و عرضه را بیان می کنیم.

  1.  بسته بندی با گالن 20لیتری
  2.  بسته بندی با بشکه 220 لیتری
  3.  به صورت فله با بشکه های بزرگ یا تانکر های پلاستیکی و استیل
  4. ظرف خود مشتری

 

 

 

 

اسید نیتریک یا نیتریک اسید؟

در واقع اسید نیتریک با نیتریک اسید هردو به یک معنا هستند. نیتریک اسید اصطلاح صحیح علمی و صنعتی است که بهتر است از آن استفاده شود. اسید نیتریک اصطلاح عامیانه تر این ماده است. در کل در ساختار بیان ترکیبات اسیدی صحیح این است که ابتدا کلمه یون دیگر و بعد از آن کلمه اسید بیاید مثلا سولفوریک اسید

نیتریک اسید از سه عنصر تشکیل شده است که عبارت اند از: نیتروژن ، اکسیژن و هیدرو ژن که تعداد عناصر در این ترکیب به این شکل است: یک عدد نیتروژن، سه عدد اکسیژن و یک عدد هیدروژن. با توجه به جرم اتمی نیتروژن که یک است عمده ی جرم نیتریک اسید از عناصر اکسیژن و نیتروژن تشکیل می شود به همین دلیل در ادامه این مطلب جدول مقایسه بین اکسیژن و نیتروژن را آورده ایم.

 

 

اکسیژن نیتروژن
عدد اتمی 8 7
دسته نا فلز نا فلز
چگالی ۱٫۴۲۹ 1.251
نقطه جوش  90.188k 77.36k
رسانش مغناطیسی پارا مغناطیسی دیا مغناطیسی
شعاع کوالانسی pm 66 71
آنتالپی تبخیر kJ/mol 6.82 5.56

تاریخچه :

طبق اطلاعات موجود در منابع معتبر اولین نفری که محلول نیتریک اسید را کشف کرده و روش تولید آن در آثار و کتب او دیده می شود محمد بن زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی است. به این دلیل می توان کشور مبدا این محلول را ایران نامید و همچنین زمان کشف این محلول را به دوره حیات این دانشمند بزرگ نسبت داد. البته که بعده ها روش تولید این محلول در کشور فرانسه به صورت صنعتی در آمد که این فعالیت به قرن 16تا 18 میلادی در فرانسه و انگلستان بر می گردد.

بعد ها در جریان انقلاب صنعتی فرانسه یکی از موادی که در جریان این انقلاب تاثیر بسزایی را از خود نشان داد هممین محلول نیتریک اسید بود که در صنایع گوناگونی ذیل این انقلاب بزرگ صنعتی  اهمیت بالایی داشت همانطور که می دانید انقلاب صنعتی فرانسه در قرن 18 و 19 میلادی تحول بزرگی در سرتا سر جهان به وجود اورد و موجب تغییر صنایع مختلف در جهان از حالت سنتی و قدیمی که هم زمان و افراد بیشتری نیاز داشت هم بازدهی پایینی داشت به حالت امروزی و کارخانه های بزرگ و پر جمعبت و پر بازدهی شد. در سده های گذشته از نیتریک اسید به عنوان مایع جدا کننده جهت جداسازی طلا از نقره و سایر فلزات استفاده میشد. که با روشی متفاوت از روش نوین که مشهور به روش گلاویر است تولید می کردند. که مشهور ترین کشور های تولید کننده این مایع در آن سده ها عبارت اند از : هلند ، انگلیس و فرانسه

این کشور ها بسیار در تامین این محصول در سراسر جهان موثز هستند و از جایی که این محصول یکی از موادی است که در صنایعع نظامی و مواد منفجره و محترقه و دینامیت های قدیمی و موشک های امروزی نقش دارد صادرات این محصول با درصد بالا برای این کشور ها یک صادرات کلیدی و اساسی به شمار می اید.

البته برخی از کشور هایی که امروزه تولید کننده و صادر کننده های مهم این محلول در جهان هستند. دارای مواد اولیه این محلول به صورت طبیعی و منابع خود نیستند. صرفا دارای پالایشگاه های بزرگ و پیشرفته ای هستند که ابتدائا این مواد مورد نیاز را وارد می کنند و محصول اماده شده را صادر میکنند.

 

نسبت قیمت نیتریک اسید با سایر اسید ها چیست؟

نیتریک اسید با توجه به اینکه مانند بنزین و نفت مصرفی خانوار های کشور رایانه بالای دولتی را شامل نمی شود شاید در نظر اول دارای قیمت بالایی را نسبی دارا باشد. اما نسبت به قیمت اصلی آن و همچنین قیمت سایر اسید ها و متوسط کلی قیمت اسید ها قیمت متوسطی را دارد. تعیین قیمت اصلی بستگی به قیمت ارائه شده توسط پتروشیمی دارد توسط پخش کننده ها تعیین نمی گردد.

اصولا مواد اولیه تولیدی صنایع بزرگ مانند پتروشیمی ها مستقیما توسط دولت قیمت گذاری می شود و شرکت های زیرمجموعه دولت پخش اصلی آن را از طریق پتروشیمی ها انجام می دهند. تولید نیتریک اسید 57 درصد که محصول مورد ارائه در کشور در پتروشیمی شیراز انجام می شود و از آن طریق به تمام شرکت های پخش از جمله شرکت نیتریک ایران ارائه می شود.

شاید سوال پیش بیاید که آیا نیتریک اسید توسط سایر شرکت های کاملا خصوصی نیز تولید دارد؟ جواب طبق مطلب بالا منفی است. نیتریک اسید توسط شرکت های خصوصی تولید نمی شود.

معمولا این مورد موادی که مهم و استراتژیک هستند در کشور های مختلف در انحصار دولت ها هستند. زیرا نباید محصولات و مواد اولیه استرتژیک معطل سایرین باشد.ُ علی الخصوص ماده و محلول کلیدی و مهمی مانند نیتریک اسید که در صنایع بسیاری از جمله در صنایع نظامی البته با درصد های بالا کاربرد دارد.

میزان تولید و پخش نیتریک اسید در ایران هزار تن در هفته است که مقدار بالایی بین اسید ها محسوب می شود

بازار خرید اسید نیتریک در ایران و جهان:

نیتریک اسید به عنوان یک اسید و محلول شیمیایی کلیدی سهم بالایی در بازار خرید اسید نیتریک بین اسید ها در ایران و جهان دارد اما در بین سایر مواد شیمیایی خرید اسید نیتریک سهم پایینی را د اراست.

اسید نیتریک در خانه:

اسید نیتریک مصرف خانگی بالایی به طور خالص ندارد. اما در صورت رقیق سازی و یا ترکیب این ماده با برخی مواد شیمیایی می تواند به عنوان شوینده و سفید کننده استفاده شود.

 

تمایز شرکت نیتریک ایران با سایر شرکت های پخش در کشور در چه چیزی است؟

از مهم ترین مواردی که هر مشتری را ترغیب به خرید از یک فروشنده می کند. تمایز های آن عرضه کننده با سایر عرضه کننده های بازار در خرید اسید نیتریک  است در ادامه این مطلب به چهار تفاوت اساسی و تمایز شرکت نیتریک ایران با سایرین بیان می کنیم:

  1.   شرکت نیتریک ایران امکان فروش محصولات خود به همراه صادر کردن فاکتور رسمی و یا فاکتور غیر رسمی را به در خواست مشتری دارد.
  2. شرکت نیتریک ایران کمترین قیمت اسید نیتریک کشور را بر محصولات خود دارد. و به همین دلیل کف قیمت کشور را تضمین می کند و محصول خود را با قیمت رقابتی با سایر همصنفان عرضه می کند و موجب خرید اسید نیتریک شرکت های معتبر شده است.
  3.  ما محصولات خود را در دو انبار تهران و تبریز عرضه می کند که در حمل و نقل سهولت را برای مشتریان فراهم می کند همچنین همیشه در انبار های تهران و تبریز موجود است. تا نیاز های مشتریان محترم در همه طول سال برطرف شود.
  4.  شرکت نتریک ایران امکان عرضه محصولات خود به صورت خرد و به صورت حواله درب کارخانه را دارد و راحتی را برای خرید اسید نیتریک برای مشتریان فراهم میکند.

 

 

نحوه خرید اسید نیتریک فله :

شما در خواست کننده و مشتری گرامی نیر توانید در جهت خرید اسید نیتریک کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد قیمت اسید نیتریک و خرید اسید نیتریک و همچنین کسب اطمینان از اصالت شرکت و سایر مسائل مربوط به خرید و مبادله کالا به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید. از محصولات دیگر مهم ما که برای مقادیر پاییین تر با ظرف دیگر موجود است اسید نیتریک بشکه 20 لیتری است.

 

 

نظرات شما
شرکت نیتریک ایران  در تاریخ 26 می, 2024

ممنون از لطفتون

احمد قدیری  در تاریخ 26 می, 2024

اینکه امکان صدور فاکتور رسمی رو دارید خیلی عالیه بقیه شرکتا این رو ندارند

شرکت نیتریک ایران  در تاریخ 26 می, 2024

مممنون از نظر شما

عیوضی  در تاریخ 24 ژوئن, 2024

سلام ممنون از سایتتون واقعا ما که چند سالیه از فروشگاه شما خرید داریم همیشه محلول خالص بوده بدون کمترین خطایی

شرکت نیتریک ایران  در تاریخ 24 ژوئن, 2024

ممنون از نظرتون

ثبت نظر