اخبار

تاثیرات حمله چند شب گذشته ایران به اسرائیل بر بازار نیتریک اسید چیست؟ تاثیر مثبت دارد یا منفی؟

روز های گذشته پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه، ایران در تلافی این حمله به خاک اسرائیل حمله پهپادی و موشکی می کند. صرف نظر از تاثیرات سیاسی و امنیتی این اقدام تلافی جویانه ایران در این خبر به تاثیر آن در بازار اسید نیتریک در ایران می پردازیم.

با این تصمیم نظامی ایران و حمله مستقیم موشکی و پهپادی به خاک اسرائیل، عرضه نیتریک اسید در خاک ایران با کاهش شدیدی رو به رو شده است. به صورتی که در بازار عرضه عمده نیتریک اسید از سوی پالایشگاه و سهام در بورس، نیتریک اسید به شکل قابل توجهی داشته است.

با کم شدن عرضه نیتریک اسید در بازار ایران و کمیاب شدن آن گمانه زنی ها بر افزایش قیمت این محلول کلیدی رو به افزایش است. با توجه به عدم عرضه این محصول برخی صنایع تولیدی که تولید آنها به استفاده از نیتریک اسید وابسته بوده دچار مشکلاتی شده اند و گاها مجبورل هستند نیتریک اسید مورد نیاز خود را با سختی بسیار تهیه نمایند.

البته با توجه به اطلاعات و وعده های موجود عرضه نیتریک اسید در آینده نزدیک به روال سابق خود بازخواهد گشت و از تاثیرات این جنگ رها خواهد شد.

ایران و اسرائیل

تاثیر جنگ ایران و اسرائیل

حمله یا عدم حمله اسرائیل؟

همه این پیشبینی ها در صورت عدم حمله اسرائیل به کشور عزیزمان است. اما در صورت حمله تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به کشورمان حتی در صورت شگست حمله آنها به دلیل تلاطم ایجاد شده در بازار های ایران و جهان در آن صورت پیشبینی می شود که نیتریک اسید عرضه عادی نداشته باشد.

البته این نکات راجع به سایر محلول های اسیدی و شیمیایی موجود در بازار عرضه و تقاضا صدق می کند وئ عرضه آنها نیز امکان تلاطم دارد.در آخر امید واریم که هیچ جنگی برای کشور عزیزمان پیش نیاید.

 

 نوسان بازار مواد شیمیایی و منازعات ایران و اسرائیل

بازار مواد شیمیایی به علت تاثیر پذیبر بودن از جو داخلی و خارجی کشور در صورت تلاطمات دچار نوسان می شود. همیشه ابزار های اقتصادی و پولی جهان در اتفاقات روز دنیا خاصه اتفاقات سیاسی مهم دچار نوسان می شوند و بهترین حالت برای بازار ها زمان ثبات سیاسی در جهان و عدم نزاع ها است.

هرچند برخی نزاع ها در جهان ناگزیر هستند اما در هر صورت تاثیر خود را می گذارد و مسائل اخیر موبوط به اسرائیل و حمله نظامی ایران به این رژیم از جمله مهم ترین اتفاقات سیاسی برای کشورمان است که همانطور که انتظار است تاثیر زیادی بر تمام بازار ها و همچنین بازار سرمایه یا همان بورس که نقش ریشه ای و کلیدی در عرضه و تقاصای مواد اولیه دارد را در بر خواهد داشت.

همانطور که واضح است کمبود و نوسان در بازار مواد اولیه ناگزیر بر محصولات ناشی از این مواد اولیه موثر است. همانطور که کمبود گندم بر کمبود و یا افزایش قیمت نان مصرفی ما موثر است اما تفاوت این است که در صورت نوسان در قیمت و یا کمبود محصولات به دست آمده از مواد اولیه این بار بدنه مردم و یا کارگاه ها نیز این نوسان را به صورت ملموس حس میکنند.

در بازار مواد شیمیایی هم مانند مثال نان به همین طریق است که مانند نان و گندمئ محصولاتی که به صورت مستقیم مانند کود و یا غیر مستقیم مانند صنایع غذایی نیاز به نیتریک اسید دارند. در مقاله ای مفصلا نقش نیتریک اسید در صنایع غذایی را بیان کرده ایم خواه و ناخواه دچار این معضل می شوند. و این معضل در تولید و عرضه مواد شیمیایی گاهی حتب بر روی برخی مواد خوراکی نیز تاثیر می گذارد. که این مساله به معنی تاثیر غیر مستقیم این محصول بر عامه مردم است.

در کل کمبود هیچ ماده اولیه ای که مورد نیاز تولیدات است مناسب نیست چرا که در نهایت تاثیر خود را خواهد گذاشت. حتی اگر این تاثیرات هرقدر کم باشند. مانند اثر پروانه ای که این طور بیان می شود که: وقتی در جایی از دنیا پروانه ای بال میزند اثرات و موجی که بال زدن این پروانه ایجاد می کند موجب می  شود که در جایی دیگر از جهان اثرات این نسیم تبدیل به طوفان شود. این نیز شبیه به همان قاعده است. حتی کمترین کمبود در مواد اولیه نیز تاثیرات خود را در صنایع مختلف خواهد گذاشت. به همین علت باید تلاش کرد تا در هیچ زمانی خللی در تامین مواد اولیه وجود نداشته باشد.

 

شرکت نیتریک ایران که از معتبر ترین شرکت ها در عرضه و تامین نیتریک اسید 57 درصد برای کارخانجات مختلف می باشد،آماده عرضه نیتریک اسید هم در انبار تبریز هم در انبار تهران به مشتریان گرامی می باشد.

شما نیز می توانید برای استعلام از موجودی و مشاوره و خرید نیتریک اسید به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

نظرات شما
ثبت نظر