اخبار

اسید نیتریک مجددا شارژ شد

اسید نیتریک نیتریک 57 درصد بعد از مناقشات منطقه ای خاور میانه و حمله ایران به اسرائیل در عرضه دچار مشکلاتی گردید . به دلبل اینکه نیتریک اسید در صنایع مختلفی کاربرد دارد . در ادامه همین موضوع عرضه نیتریک اسید از پالایشگاه دچار کاهش بود و انبار های نیتریک اسید شارژ نمی شد. شارژ نشدن انبار ها و مخازن اسید نیتریک بعد از مدت کوتاهی تاثیرات خود را روی بازار و صنایع مختلفی که از نیتریک اسید استفاده میکنند می گذارد.

در راستای همین موضوع نگرانی برخی شرکت های نیازمند اسید نیتریک در کشور رو به افزایش بود. که در مقاله ی مربوط به این مساله با عنوان تاثیر حمله ایران به اسرائیل بر عرضه اسید نیتریک مشکلاتی که در این مدت پیش روی صنایع مختلف نیازمند به نیتریک اسید را بررسی  کردیم. و در آن مقاله بیان کردیم که شارژ نشدن اسید نیتریک در انبار های پخش می تواند در کوتاه مدت هم چه مشکلاتی به وجود بیاورد.

شارژ نشدن مواد اولیه چه ثمراتی دارد؟

اما بعد از تقریبا دو هفته از قضایای درگیری بین ایران و اسرائیل مجددا عرضه اسید نیتریک به روال سابق برگشته است و انبار های توزیع شارژ شدند. بعد از این مساله و شارژ مجدد به مرور و خیلی کوتاه صنایع مخاطب اسید نیتریک به روال عادی سابق خود برمی گردد. دلیل اهمیت این موضوع این است که نیتریک اسید کاربرد های بسیاری و کاربرد های کلیدی در صنایع مختلف دارد. وقتی یک ماده اولیه در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد خصوصا اگر این کاربرد ها حیاتی با شند. به این معنی که در صورت نبود آن ماده اولیه امکان استفاده از ماده جایگزین عملا وجود نخواهد داشت.

و همچنین در صورت عدم استفاده به حد لازم از آن ماده اولیه کلا تولید محصول مورد نظر غیر ممکن می شود. حال حساسیت دیگری نیز اضافه خواهد شد و آن این است که ماده اولیه نیاز به حساسیت بالایی در درصد خلوص داشته باشد. به این معنی تلقی می شود که حتی با رقیق کردن ماده مورد نظر نیز امکان تامین این ماده در مقدار بالا تر وجود ندارد. در این حالت به اصطلاح کارخانه ها وارد بن بست شروع می شوند.

به این معنی که به دلیل نبود یک ماده ضروری برای شروع کار کار لنگ می ماند. این اتفاق بعضا در حالتی رخ می دهد که یک صتعت بزر و پر هزینه لنگ شارژ نشدن یک ماده یک ارزان قیمت و دم دستی می شود. برای مثال برای بازی کردن بازی فوتبالدستی ، شاید قیمت میز مورد نظ 50 میلیون باشد اما با نبود یک توپ 5ه هزار تومنی عملا آن میز کارایی خود را از دست خواهد داد.

تخلیه اسید نیتریک در انبار تهران:

شارژ نشدن نیتریک اسید به چه صنایعی ضربه وارد می نماید؟

شاید در این قسمت از مطلب برای شما مطالعه کننده عزیر این سوال پیش بیاید که نیتریک اسید در چه صنایعی حضور دارد که شارژ نشدن به موقع آن ممکن است ضرباتی به آنها وارد نماید؟

در این قسمت جواب سوال خود را خواهید گرفت. نیتریک اسید درد صنایع بسیار زیادی کاربرد دارد. مهم ترین صنایعی که می توان در اینجا به آن اشاره نمود عبارتند از: کود های شیمیایی، صنایع استخراج و آبکاری طلا، صنایع غذایی و شست و شوی برخی از دستگاه های مربوط به مواد غذایی و همچنین یرخی مواد شوینده و سفید کننده و… این نکات و کارایی های گسترده باعث می شوند تا صنایع مذکور در صورت نبود اسید نیتریک مناسب دچار مضراتی بشوند و از تولید خود بکاهند و منتظر باشند تا مجددا ماده اولیه لازم به دستشان برسد. برای مثال در کود های شیمیایی که باید تولید شوند اصلی ترین ماده که در آن نقش دارد نیتریک اسید 57 درصد است. در این محصول همانطور که مشهود است در صورت نبودن اسید نیتریک به دلیل نبودن یک ماده کلیدی در تولید کود های شیمیایی تولید کود شیمیایی که از نیتریک اسید استفاده می کند متوقف می شود. و منتظر رسیدن نیتریک اسید می ماند، این واقعه در صورت ادامه پیدا کردن ممکن است به کم شدن عرضه کود شیمیایی در طول زمان و افزایش قیمت آن بشود. در ادامه این موضوع با کم شدن تولبد و عرضه کود شیمیایی و افزایش قیمت آن، کشاورزانی که برای تولید محصول خود اعم از میوه یا سبزیجات و سیفی جات باشد منجر به کم شدن  تولید آن محصول کشاورزی و یا افزایش قیمت آن می شود. در نتیجه کشور نیاز به واردات آن محصول پبدا می کند و… مشاهده می فرمایید که کم شدن عرضه یک ماده شیمیایی چه اثراتی فقط بر روی یکی از مصارف خویش دارد.

اسید نیتریک شارژ شد

اسید نیتریک شارژ شد در انبار تهران و تبریز

این حجم از کاربرد های گسترده اسید نیتریک به معنای اهمیت سیاد نیتریک و شارژ بودن آن در بازار است.

در روز های گذشته تانکر های استیل حمل نیتریک اسید به انبار آمدند و انبار را شارژ نمودند و انبار تهران و تبریز شرکت نیتریک ایران آماده ارائن نیتریک اسید مورد نیاز کارخانه های استفاده کننده و مصرف کنندگان محترم می باشد.

 نیتریک اسید به سه صورت عرضه می گردد:

  1. اسید نیتریک گالن 20 لیتری (25 کیلو گرمی)
  2. اسید نیتریک بشکه 220 لیتری (290 کیلو گرمی)
  3. اسید نیتریک فله

متقاضیان محترم جهت خرید اسید نیتریک و اطلاع از قیمت اسید نیتریک می توانند به بخش تماس با ما مراجعه نمایند.

نظرات شما
ثبت نظر